Otwierając nowy salon fryzjerski, będziemy się zastanawiać jak skutecznie zareklamować nasze przedsięwzięcie, aby zdobyć wielu klientów. Przyciągnięcie ich to jedno, a zatrzymanie ich przy sobie na stałe to drugie. Czy nowoczesne metody marketingowe można zastosować w biznesie fryzjerskim? Oczywiście. Musimy jednak najpierw zadbać o najwyższą jakość usług, a także o czyste, przyjemne i atrakcyjne w wyglądzie wnętrze. Co więc zrobić, aby jak najlepiej promować salon fryzjerski?
Metody tradycyjne
Akcję promocyjną można rozpocząć jeszcze przed otwarciem salonu. Należy dobrze przemyśleć nazwę, aby pozytywnie się kojarzyła potencjalnym klientom. Warto też zadbać o atrakcyjny, przyciągający oko wygląd salonu z zewnątrz. Ulotki informujące o rozpoczęciu działalności, rozniesione po okolicy, także mogą tylko pomóc. Ważne jest aby od samego początku nasze logo, wystrój wnętrza czy szyld były spójne i kojarzyły się jednoznacznie z nazwą naszego salonu.
Media społecznościowe
Reklama w mediach społecznościowych to obecnie oczywistość. Tym bardziej, że możemy to większość działań przeprowadzić skutecznie za darmo. Założenie profilu na Facebooku czy Instagramie jest dziecinnie proste, a może rozreklamować salon wśród wielu osób. Trzeba jednak pamiętać, że aby promocja na portalach społecznościowych była skuteczna, powinna być realizowana systematycznie, a wpisy były regularne. Na Facebooku można np. organizować różne konkursy dla klientów, a na Instagramie prezentować zdjęcia wykonanych przez siebie fryzur.
Strona internetowa
Firmowa witryna też właściwie powinna być prowadzona od początku działalności zakładu. Miejsce to może być świetną bazą podstawowych informacji o usługach oferowanych przez nas. Atrakcyjna szata graficzna i prosta nawigacja będą tu dodatkową zaletą. Na stronie można także umieścić firmowego bloga, na którym mogły by się ukazywać dłuższe lub krótsze artykuły branżowe. Można by przez nie realizować kampanie marketingu treści, co wpływałoby też na pozycjonowanie strony.
Pozycjonowanie strony i szeptanka
Aby strona wyróżniała się spośród innych i była widoczna, należy zadbać o odpowiednie pozycjonowanie. W tym celu najlepiej poprosić o pomoc którąś z profesjonalnych agencji, które zajmują się optymalizacją stron (SEO) i innymi działaniami wpływającymi na pozycjonowanie jej w wyszukiwarce. Jednym z nich może być stosowanie marketingu szeptanego, który nie dość, że wpływa pozytywnie na pozycjonowanie, to jeszcze promuje nasz biznes poszczególnymi wpisami.
Świetny pomysł na reklamę, tylko ciekawe czy to działa i po jakim czasie?