Komunikacja z klientami pomaga budować świadomość wśród konsumentów o tym, że dana marka istnieje. To możliwość wzbudzenia zaufania wśród grona osób do których poszczególne produkty i usługi są dedykowane. Należy jednak pamiętać o tym, że kampania reklamowa musi być unikalna, aby mogła odnieść jakikolwiek sukces.
eRzecznik marki i jawne kampanie na forach
Jednym z narzędzi wpływających na budowanie pozytywnych relacji z klientami jest eRzecznik. Jest to jedno z najnowszych narzędzi, które w obecnych czasach jest coraz bardziej powszechnie stosowane. Na czym polega dokładnie takie działanie?
eRzecznik to prowadzenie jawnych kampanii marketingowych w głównej mierze na forach internetowych. Osoby wykorzystujące to narzędzie oficjalnie reprezentują tą markę w prowadzonych dyskusjach w sieci. Dzięki temu dane podmioty gospodarcze mają szansę na zachowanie większego bezpieczeństwa oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku. Jawność wobec potencjalnej grupy odbiorców sprawia, że jesteśmy postrzegalni w lepszy sposób.
Zalety stosowania eRzecznika
Czy jawne występowanie wobec innych na forach dyskusyjnych może mieć jakieś zalety? Oczywiście, że tak i to naprawdę wiele. Pierwszą z nich jest zaufanie jakie budujemy wobec innych i wiarygodność. Nie ukrywanie swojego prawdziwego “ja” sprawia, że ludzie są skłonni nam bardziej uwierzyć. Zapewnia nam to również bezpieczeństwo komunikacji.
Przy czym nie zapominajmy, że również w takim wypadku nie możemy prowadzić dyskusji nachalnej, ale spokojną, wyważoną. Musimy dać innym uczestnikom dyskusji możliwość wypowiedzi, nawet jeżeli chodzi o negatywne wyrażanie opinii. eRzecznik daje również możliwość mocniejszego nawiązania kontaktów z Liderami Opinii, czyli tak zwanymi influencerami. Są to osoby, które mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe potencjalnej grupy odbiorców.
eRzecznik i jego cele
Zanim jednak zaczniemy cieszyć się zaletami stosowania jawnych kampanii marketingowych należy zdać sobie sprawę z tego, jaki cel ma ich zastosowanie. Przede wszystkim musimy nawiązać kontakt z Liderami Opinii, którzy mogą w dużej mierze decydować o naszym “być albo nie być”. Jeżeli nie będziemy mieli w swoich szeregach takich osób, to możemy być pewni, że w bardzo szybki sposób konkurencja zajmie nasze miejsce. Warto zatrudnić takich influencerów, dzięki czemu będą oni w stanie przeprowadzać akcje testowe zakończone pozytywnymi opiniami wyrażanymi o naszej marce. Takie nawiązanie kontaktów z Liderami Opinii pozwoli nam na zlokalizowanie potencjalnej grupy odbiorców i wpłynięcie na ich decyzje zakupowe przy najbliższej okazji.
eRzecznik a marketing szeptany
Wiele osób błędnie porównuje te dwa skojarzenia. eRzecznik i marketing szeptany to dwie zupełnie inne sprawy, które mogą być ze sobą powiązane, jednak nie można ich ze sobą mylić. W przypadku marketingu szeptanego nie mamy do czynienia z jawnością prowadzenia kampanii reklamowej.
eRzecznik to jawne kampanie, dzięki czemu wiemy z kim mamy do czynienia. Daje on również możliwość namierzenia osób zaangażowanych w daną kategorię. Stosowanie takiej jawności idealnie sprawdza się w przypadku takich branż, jak motoryzacja, branża finansowa, AGD/RTV. W przypadku tych dziedzin wielu potencjalnych klientów w pierwszej kolejności zrobi wywiad odnoszący się do rynku, a w następnej kolejności zdecyduje się na zakup danych produktów oraz usług.
Komunikacja na forach internetowych jest absolutną koniecznością, jeśli chcemy nawiązać pozytywny kontakt ze swoimi klientami. Stosowanie eRecznika jest polecaną i unikalną formą, dzięki czemu budujemy pozytywny wizerunek swojej firmy wobec potencjalnych odbiorców.
Kampania erzecznika to specyficzna forma marketingu szeptanego. U nas w firmie parę razy musieliśmy wykorzystywać jak były problemy wizerunkowe i dostawcy spóźnili się z dostawą. Na szczęście opanowaliśmy sytuację dzięki sprawnej obsłudze w Internecie. Polecam więc każdej firmie na ciężkie czasy!