Reklama w social mediach, co ma do tego social selling? Podobno nie istnieje taka rzecz, której nie można by sprzedać, trzeba tylko odpowiednio ją zareklamować. Gazeta i telewizja już nie wystarczą, by dotrzeć do potencjalnej grupy klientów. Poza tym, która początkująca firma ma w zanadrzu kilkadziesiąt tysięcy, by zareklamować się w topowych gazetach albo dziesięć razy tyle, aby pozwolić sobie na krótki spot w telewizji? Tradycyjne środki przekazu raz, że nie dają natychmiastowego efektu, a dwa są po prostu drogie. Co zatem pozostaje? Reklama w social mediach i jej niekończący się potencjał, z którego korzysta dziś coraz więcej osób!
Social selling, czyli właściwie co?
Promocja prowadzona, czy to przy wykorzystaniu tradycyjnych środków, w przestrzeni stacjonarnej, czy w Internecie ma na celu zazwyczaj jedno: sprzedaż promowanych rzeczy, czy usług. Czym jest social selling? To nic innego, jak sprzedaż, w której do pomnażania zysków wykorzystywane są social media. Istnieje kilka dróg, którymi można podążać, mniej lub bardziej przemyślanych. Jedną z nich jest jawny sposób reklamowania albo rzeczy własnych, albo (co ma najczęściej miejsce) produktów danej firmy w formie postów sponsorowanych, czy z wykorzystaniem kodów zniżkowych na ich zakup.
Social selling ma również odnogę w postaci e-mail marketingu, gdzie wiadomości sprzedażowe są dostarczane bezpośrednio do skrzynek elektronicznych odbiorców. Najlepszą, bo nienachalną i wyglądającą bardzo naturalnie odnogą social selling jest wsłuchiwanie się w potrzeby odbiorców, zbieranie informacji o tym, jakie są słabe czy mocne punkt danej oferty. Wówczas przydaje się angażowanie grupy docelowej w dyskusję, korzystanie z miejsc, gdzie najczęściej się wypowiadają. Zebrane informacje pozwolą na dobranie odpowiedniej oferty, skorygowanie bieżącej i lepszy wizerunek marki.
Czy media społecznościowe to dobre kanały sprzedażowe?
Osoby prowadzące konta na portalach społecznościowych, które zdążyły zbudować już wokół siebie spory zasięg i stać się ekspertami w danej dziedzinie, są chętnie zapraszane do współpracy z popularnymi firmami, gdyż budzą zaufanie wśród danej grupy odbiorców. Oczywiście zbyt nachalna reklama oraz taka, która w ogóle nie pasuje do prowadzonego profilu i zainteresowań influencera – może przynieść efekt odwrotny. Na szczęście osoby o większej rozpoznawalności w sieci, ostrożnie dobierają sobie oferty współpracy.
Biorąc pod uwagę fakt, jak wiele osób każdego dnia przegląda najpopularniejsze platformy społecznościowe, to można dojść do wniosku, że nie ma lepszego sposobu na dotarcie do nowych klientów, niż reklama w social mediach. Precyzyjne określenie grupy docelowej, odpowiedni content marketing i estetyczna szata graficzna to klucz do sukcesu. Poza tym dziś Facebook czy Instagram daje możliwości bezpośredniej sprzedaży bez konieczności posiadania strony internetowej…
Reklama w social mediach – jak to wygląda w praktyce?
Główną rolę odgrywa tu zaufanie grupy odbiorców do danego influencera. Im jest ono większe, tym chętniej też zainteresują się reklamowaną marką czy dokonają decyzji zakupowej. Prowadząc własny e-sklep i równocześnie korzystając z platform społecznościowych, można prześledzić, co generuje największy ruch i które działania dają największe korzyści. Social media pozwalają na natychmiastowe poinformowanie odbiorców o promocjach czy wyprzedażach. Dobrej jakości content to z kolei gwarancja wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Korzyści marketingu internetowego
Reklama w sieci to możliwość skutecznej promocji także dla początkujących firm, które nie dysponują dużymi nakładami finansowymi. Jednym z lepszych sposobów dotarcia do konsumentów, jest reklama w social mediach. Dobry marketing generuje większy ruch na stronie, buduje pozytywny wizerunek marki, który zostaje na długo w świadomości odbiorców.
Ile kosztuje reklama w social mediach?
Wszystko zależy od tego, czy będziemy działać w pojedynkę, czy zdecydujemy się na współpracę, oraz jakie środki marketingowe wybierzemy. Nie wszystkie wymagają nakładów finansowych, jedne są droższe, a inne tańsze. Z największym nakładem finansowym trzeba się liczyć w przypadku reklam Ads oraz ustaleniem i wdrożeniem w życie całej strategii marketingowej przez firmę zewnętrzną. Niemniej jednak reklama w social mediach jest i tak sporo tańsza niż zamieszczenie reklamy w telewizji, a efekty są mierzalne od razu. Social media pozwalają bowiem na angażowanie konsumentów, a co za tym idzie ich natychmiastową odpowiedź na nasz przekaz…