Reklama przed seansem w kinie. Czy jest skuteczna w czasach Netflixa?

Wydawać by się mogło, że w czasach popularności platform telewizyjnych skuteczność reklamy w kinie spada. Jednak okazuje się, że w czasach Netflixa widzowie wciąż chętnie oglądają filmy z perspektywy kinowego fotela, a skuteczność promocji przed seansem wciąż jest wysoka. Dlaczego warto promować się w kinie? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Zaistniej na dużym ekranie

Główna wątpliwość potencjalnych reklamodawców, którzy rozważają reklamę w kinie jest taka, widzowie w ogóle oglądają materiały emitowane przed seansem. Warto tutaj wziąć pod uwagę czynnik rozproszenia uwagi. W Internecie, czy telewizji odbiorca skupia się jednocześnie na wykonywaniu kilku rzeczy na raz. W przypadku kina uwaga zwykle koncentruje się wokół ekranu . I nawet jeśli odbiorca równocześnie zerka na wyświetlacz telefonu, to w najbliższym otoczeniu nie ma więcej bodźców mogących rozproszyć jego uwagę. Tak więc część przekazu reklamowego emitowanego w tle w dużym rozmiarze i z intensywnym nagłośnieniem mimowolnie zostanie zapamiętana.  Wiele badań pokazuje, że reklamy, które emituje się w kinie są dużo lepiej zapadają w pamięci niż te telewizyjne.

Pozytywnie na odbiór niewątpliwie wpływa też panująca wokół ciemność oraz sama atmosfera panująca w sali kinowej. Zwykle takie wyjście kojarzy się z pozytywnymi wrażeniami, więc w efekcie nasza marka również będzie kojarzyć się pozytywnie. Pamiętajmy też, że reklamy on screen zapamiętuje się najsilniej ze wszystkich mediów według modelu Morgenszterna. Odpowiedź na pytanie, więc czy reklama przed filmem w kinie jest skuteczna w czasach Netflixa wydaje się jednoznaczna.

Blaski i cienie reklamy w kinie

Oczywiście każdy kij ma dwa końce, są wiec również nieco mniej pozytywne aspekty reklamy w kinie. Wśród nich trzeba wymienić choćby to, że kina nie są tak powszechne, jak Internet i telewizja i tylko określona część społeczeństwa wybiera seanse filmowe. Dlatego duże znaczenie na etapie podejmowania decyzji ma grupa docelowa, do której chcemy dotrzeć z komunikatem. Ponadto niektórzy widzowie materiały promocyjne emitowane przed filmem postrzegają, jaki irytujące i niepotrzebne.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *