Jakie są obecnie najpopularniejsze portale społecznościowe? Media społecznościowe są bardzo często wykorzystywane przez ludzi szczególnie do komunikowania się ze sobą, ale także do rozwijania swoich kontaktów zawodowo – biznesowych czy do oglądania materiałów wideo. Portale społecznościowe umożliwiają także szukanie inspiracji. Co więcej z mediów społecznościowych korzysta bardzo duża liczba marek, które wykorzystują je do pozyskiwania nowych klientów i do budowania z nimi trwałych relacji. Portale społecznościowe są idealnym miejscem dla przedsiębiorstw do szukania i poznawanie swoich potencjalnych klientów. To właśnie tam zamieszczają oni wiele informacji na swój temat. Najpopularniejsze portale społecznościowe zmieniały się na przestrzeni lat, które z nich obecnie są najczęściej wykorzystywane?
Najpopularniejsze portale społecznościowe
Na przestrzeni lat zmieniała się popularność poszczególnych portali społecznościowych, jedne z nich zyskiwały swoich użytkowników, a inne zaczęły je tracić. W sieci znaleźć można wiele danych, które pokazują, jak zmienia się ta zależność pomiędzy poszczególnymi portalami. Dzięki tym zestawieniom przedsiębiorstwa mogą wybierać portale, które będą najlepszym rozwiązaniem na prowadzenie promocji. Najpopularniejsze portale społecznościowe to te, z których korzysta największa liczba osób i na których spędza ona największą ilość czasu. Przez wiele lat taki portalem takim był Facebook, na drugim miejscu znajdował się YouTube, na którym możliwe jest zamieszczanie filmów i materiałów wideo, kolejnym bardzo popularnym portalem był Whatsapp. Trzeba tutaj wspomnieć również o Instagramie, który bardzo mocno zyskał na popularności w ostatnich kilku latach innymi portalami, które również cieszą się obecnie dużą popularnością jest platforma TikTok, Pinterest i Twitter.
Najpopularniejsze portale społecznościowe – który z nich wybrać?
Najpopularniejsze portale społecznościowe, są wykorzystywane przez biznesy do prowadzenia swojej promocji i do pozyskiwania nowych klientów. Ze względu na to, że powstaje coraz więcej nowych portali społecznościowych firmy zastanawiają się, który z nich będzie najlepszym rozwiązaniem na prowadzenie skutecznej promocji. Nie wiedzą, czy kierować się powinni ilością użytkowników czy zastosować inne kryterium. Na samym początku firma powinna zastanowić się kto jest jej grupą docelową. Następnie należy wybrać taki portal, z którego grupa ta korzysta najczęściej.
Kolejną kwestią będzie zapoznanie się z plusami i minusami każdej platformy. Oczywiście bardzo ważną rolę odegra tutaj również sposób w jaki przedsiębiorstwo będzie chciało publikować swoje materiały promocyjne. Jeżeli będą to materiały wideo, wówczas dobrze sprawdzi się tutaj portal YouTube bądź TikTok. Jeżeli natomiast firma będzie chciała zastosować treści tekstowe bądź graficzne warto wziąć pod uwagę Facebook. Natomiast w momencie, kiedy przedsiębiorstwo postawi bardziej na zdjęcia, to tutaj rekomenduje się wykorzystanie Pinterest lub Instagrama. Każde medium społecznościowe ma do zaoferowania przedsiębiorstwu coś innego. Wszystko zależy od działalność jaką prowadzi firma oraz od tego co interesuje grupę docelową. Należy wybrać taki portal, na którym można spotkać największą ilość swoich potencjalnych klientów.
Instagram czy tik-tok, gdzie lepiej się reklamować?
TikTok to medium społecznościowe, które w ostatnim czasie mocno zyskało na popularności. Jest ono wykorzystywane w zdecydowanej większości przez młode osoby, Instagram natomiast jest portalem, który istnieje dłużej niż TikTok. Zarówno jedna jak i druga platforma ma swoje plusy i minusy, a także różni się nieco grupą osób, które korzystają z portalu. Istnieje wiele różnic pomiędzy TikTokiem, a Instagramem, które należy poznać zanim rozpocznie się tworzenie kampanii marketingowej.
Jedną z głównych różnic jest fakt, że na TikToku umieszczane są jedynie materiały, które mają formę wideo, natomiast na Instagramie zdjęcia, ale mogą tam pojawić się również firmy. Zarówno na jednym jak i na drugim portalu przedsiębiorstwa mogą podjąć współpracę z influencerami, którzy są popularni wśród użytkowników. Ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, który z portali będzie lepszym rozwiązaniem, wszystko zależy od tego jakie wymagania od kampanii ma przedsiębiorstwo oraz do jakiej grupy docelowej kieruje swoje działania. Należy jednak podkreślić, że z TikToka korzysta dużo młodsza publiczność i na Instagramie można dotrzeć do szerszego grona osób, dlatego też decyzja całkowicie zależy od organizacji.