Tworzenie wartościowych treści do sieci to bardzo ważna sprawa, dla firm, które chcą osiągnąć w niej sukces. Niestety przy tak dużej konkurencji nie ma miejsca na mało interesujące i nieprzydatne informacje. Właśnie dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na copywriting. Jednak nie każde z nich wie na czym ono polega i jak znaleźć osobę, która odpowiednio napisze teksty, stworzy treści. Co oczywiście jest w całym tym procesie najważniejsze. Czym jest copywriting i na czym on polega?
Co to jest copywriting?
Copywriting to tworzenie skutecznych, perswazyjnych i wpływowych tekstów, najczęściej mają one charakter sprzedażowy. To tworzenie tekstów na potrzeby reklamy i marketingów, takich, które będą zawierały pewien określony wcześniej komunikat dla klienta. Właśnie dlatego osoba, która tworzy takie teksty, czyli copywriter musi wiedzieć jak sprzedawać i musi też doskonale znać produkt, odbiorcę, do którego kieruje swój komunikat oraz to w jaki sposób firma zamierza się z nim komunikować.
Można wyróżnić też copywriting SEO, który polega na tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątek wyszukiwarki Google. Do działań takich należeć może, tworzenie treści na stronie, która podniesie jej topical authority, zwiększenie słów kluczowych, budowanie słów kluczowych i tak dalej. Dzięki podejmowaniu tych czynności, witryna, na której znajdują się treści może być wyświetlana zdecydowanie wyżej w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększy się ruch na tej stronie.
Copywriting – jaki powinien być dobry copywriter?
Copywriter to osoba, która tworzy teksty reklamowe musi więc ona świetnie posługiwać się językiem, w którym pisze. Nie ma tutaj miejsca na błędy językowe. Powinien więc mieć on lekkie pióro, tak aby stworzone przez niego treści były ciekawe, łatwe w odbiorze i przyjemne, w przeciwnym wypadku zamiast zachęcić do czytania wywołają skutek odwrotny. Co więcej musi on wiedzieć do kogo kieruje tekst, ponieważ w różnych przypadkach będzie on używał innego języka.
Na przykład, jeśli sprzedawanym produktem będą ubrania dla młodzieży, musi on być bardziej młodzieżowy, mało formalny i prosty, a zupełnie inny będzie w przypadku sprzedaży produktów dla menadżerów. Powinien też znać różne techniki, które pomogą mu „sprzedać” produkt, o którym pisze. Jak widać istnieje kilka takich cech, które powinien posiadać copywriter, jednak najlepszą nauką jest praktyka, dlatego też, jeśli osoba w przyszłości chce wykonywać ten zawód już teraz powinna zastanowić się nad prowadzeniem własnego bloga, ponieważ to właśnie to będzie bardzo dobrą praktyką dla niej.
Czy copywriting jest potrzebny firmom? Jak poprawić pozycję strony w Google?
Niestety wiele firm wciąż uważa, że napisanie kilku słów o produkcie to nic trudnego i w zasadzie może zrobić to każdy, oczywiście to mylne, ponieważ takie nieprzemyślane działanie w żaden sposób nie przyniesie zamierzonych efektów. Traci się wówczas, czas, pieniądze i szanse na zdobycie nowych klientów. Strony, na których treści przygotowywane są przez profesjonalistów mogą bardzo uzyskać dużo większą skuteczność sprzedażową. Odpowiednio zastosowane techniki mogą dużo intensywniej wpływać na decyzje zakupowe klientów.
Jak poprawić pozycję strony w Google?
Istnieje kilka sposobów na to jak poprawić pozycję strony w Google. Poniżej kilka wskazówek:
Tworzenie wartościowych treści – to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli content nie będzie wartościowy, interesujący i odpowiedni dla użytkownika, nie będzie on odwiedzał takie strony ani polecał jej innym. Co więcej algorytm Google lubi wartościową treść, a jeśli tak jest trzeba się do tego dopasować. Oczywiście należy też pamiętać, że najważniejszy jest użytkownik i dostosowanie do jego zapytania wartościowych odpowiedzi.
Optymalizacja treści pod kątem SEO – to również ważny czynnik, który wpływa na pozycjonowanie stron www. Istnieje kilka działań, które trzeba w ramach tej optymalizacji wykonać. Jest to między innymi: zadbanie o właściwe frazy kluczowe, na które będzie pozycjonowana witryna, tworzenie przyjaznych adresów url. Dbanie o właściwą strukturę treści, dodawanie odpowiednich tytułów i opisów alternatywnych do grafik.