Kampania łączona to wykorzystanie różnych mediów w tej samej kampanii reklamowej. Czy jednak jest to rozwiązanie dla każdego? Co zrobić, aby kampania łączona była skuteczna?
Wykorzystanie kilku obszarów medialnych w kampanii marketingowej to bardzo kusząca kwestia. Wyobraźmy sobie, że danej firmie zależy bardzo, żeby ze swoją marką dotrzeć do jak największego kręgu odbiorców. Zastanówmy się, kiedy prowadzenie kampanii w różnych mediach ma największy sens.
Kampania marketingowa w Internecie to podstawa
W czasach wszechobecnego Internetu kampania reklamowa w nim to podstawa. Po pierwsze, w sieci jest wiele możliwości jej przeprowadzenia. Można także dostosować różne jej odmiany dla każdego przedsiębiorcy. Nawet tego najmniejszego, z najniższym budżetem. Właśnie dla niego najlepszym rozwiązaniem jest kampania marketingu szeptanego. Opiera się ona na publikowaniu przy pomocy agencji marketingowej pozytywnych opinii na temat jakiejś marki. Jeśli dodamy do tego jeszcze inne opcje, czyli prowadzenie firmowej strony internetowej z blogiem, gdzie możemy aktualizować content, czy wykorzystanie firmowego profilu w mediach społecznościowych, widzimy wielkie spektrum działań marketingowych za nieduże pieniądze.
Internet daje ogromne możliwości
W Internecie jest oczywiście dużo więcej możliwości: wykorzystanie e-rzecznika, współpracy z influencerem, prowadzenie wideo bloga, z filmikami na temat danej marki itd. Treści reklamujące markę można publikować w wielu obszarach sieci. Oczywiście najlepiej, gdyby całą kampanię realizowała i koordynowała dobra agencja marketingowa.
Warto również pojawić się w telewizji
No dobrze, to właściwie po co ta telewizja? Może nie dla wszystkich jest to oczywiste, ale jednak część konsumentów nie korzysta z Internetu, lub robi to na tyle rzadko, że nie jest to dla nich źródło informacji o nowych produktach czy usługach. Dotyczy to zwłaszcza osób starszych. Właśnie dlatego, gdy któraś z firm chciałaby odpalić reklamową bombę, której działanie dotrze do wszystkich, nie powinna ograniczać się tylko do sieci. Może to dotyczyć np. produktów spożywczych jak wędliny czy przyprawy, gdzie target jest naprawdę szeroki.
Właściwe skoordynowanie kampanii reklamowej w telewizji i Internecie powinno przynieść wymierne skutki w zwiększeniu sprzedaży. Jeśli dodamy do tego kampanię bilbordową, radiową czy dystrybucję ulotek – możemy liczyć na pełny sukces. Oczywiście wszystko zależy od budżetu, który można przeznaczyć na kampanię, gdyż trzeba pamiętać, że koszty reklamy w telewizji są niewspółmiernie wyższe od tych w sieci.
Media tradycyjne jadą chyba tylko siłą rozpędu. Każdy rozsądny dyrektor marketingu wie, że prawdziwą siłą jest Internet. Telewizję ogląda już coraz mniej osób, wszyscy przesiadają się na media internetowe – wystarczy wskazać przykład HBO GO czy Netflixa.