Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego?

Są różni klienci, podobnie jak odmienne są ich potrzeby zakupowe. Jednak właściciele sklepów online, podobnie jak ich offlinowi odpowiednicy mają jeden cel. Taki, żeby osoby robiące u nich zakupy zainwestowały w nie jak najwięcej funduszy. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki poradni o tym, jak zwiększać wartość koszyka zakupowego.

Właściciele dobrze zarządzanych sklepów internetowych rzadko maja powody do narzekania. A jednak nawet im zdarzają się chwile malkontenctwa. Jedną z najczęstszych bolączek biznesów e-commerce jest zbyt niska wartość koszyka zakupowego. Jak sprawić, żeby klienci wydawali więcej? Mamy kilka pomysłów.

Podpowiadaj klientowi

Jednym ze sposobów na sprzedaż komplementarną są rekomendacje produktowe. Powinniśmy użytkownikom sugerować, co jeszcze mogą kupić na podstawie ich dotychczasowej zawartości koszyka. W zależności os strategii można sugerować asortyment uzupełniający lub po prostu produkty z tej samej kategorii. Ciekawym sposobem na podniesienie wartości transakcji jest też sprzedaż usług dodatkowych takich jak wniesienie, ubezpieczenie, czy dostawa.

Daj coś od siebie, żeby zarobić

Skutecznym sposobem na zwiększenie koszyka zakupowego w e-commerce jest darmowa dostawa. Jak to możliwe? Wystarczy ustawić możliwość bezpłatnego transportu od pewnej kwoty, co będzie skłaniało klientów do przekroczenia tego progu i odebrania bonusu w formie dostawy za free.

Sprzedawaj wielosztuki

Tutaj zwracamy się w stronę działu marketingu, który może opracowywać akcje promocyjne pod kątem zwiększenia wartości transakcji. Jednym z najbardziej klasycznych przykładów tego typu inicjatywy jest promocja 3 za 2, która zamiast zwyczajnego rabatu na pojedyncze produktu narzuca konieczność zrobienia większych zakupów, żeby skorzystać z promocji.

Daj klientowi wybór

Ten sposób dotyczy zwłaszcza właścicieli sklepów online oferujących towary droższe takie jak sprzęt AGD, czy meble. W tym przypadku sposobem na zwiększenie koszyka zakupowego może być możliwość zrobienia zakupów w systemie ratalnym lub możliwość odroczonej płatności. Dzięki takim opcjom klienci chętnie zdecydują się na większe zakupy, z których często rezygnują z powodów ograniczeń finansowych.

Up-selling, czyli zachęcaj klienta, żeby wydał więcej

Na czym dokładnie polega up-selling? Na zachęcaniu użytkowników, żeby kupili nieco bardziej atrakcyjna wersję oglądanego aktualnie produktu. Dzięki prezentacji asortymentu wyższej klasy z dużo lepszymi parametrami, często pod wpływem impulsu zachęcamy odbiorcę to większej inwestycji. Ta strategia świetnie sprawdzi się zastosowana razem z możliwością finansowania zakupów w systemie ratalnym.

Zwiększenie wartości koszyka zakupowego wymaga odpowiednio prowadzonego marketingu oraz zastosowania mechanizmów, które skłonią klienta do zrobienia zakupów za kwotę wyższą niż pierwotnie planował. Wymaga to nieco zaangażowania, jednak bezpośrednio wpływa na zyski, warto więc działać!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *