Instagram w e-commerce. Jak sprzedawać przez posty?

Instagram to powszechne medium społecznościowe, z którego chętnie korzystają nie tylko celebryci, ale również anonimowi użytkownicy, którzy chętnie dzielą się z innymi zdjęciami ze swojego życia. Coraz częściej instagramowe publikacje stają się też skutecznym narzędziem sprzedażowym, które z sukcesami wykorzystują marketingowcy różnych branż. Jak sprzedawać przez posty na Instagramie? Mamy kilka wskazówek.

Przede wszystkim warto wypracować indywidualny styl, który będzie odróżniał nas wśród konkurencji. Spójne, czytelne i inspirujące publikacje zdjęciowe potrafią rozbudzić potrzeby zakupowe i stworzyć grupę lojalnych odbiorców. Piękny obraz to nie wszystko, bo liczy się też odpowiednie oznakowanie produktów. Dzięki nowej funkcjonalności Instagrama po zaimportowaniu feeda naszego sklepu, mamy możliwość oznaczania na fotografii produktów. Dzięki temu potencjalny klient zainteresowany danym towarem po kliknięciu zostaje natychmiastowo przeniesiony do witryny e-commerce. Jest to bardzo ważny element budowy lejka sprzedażowego, dlatego warto zadbać o atrakcyjnie publikacje produktowe w kontekście rozwoju biznesu online.

Jak tworzyć treści na Intagramie?

Oprócz atrakcyjności wizualnej sprzedażowe posty na Instagramie powinny być również klarowne pod względem komunikacyjnym. Warto kierować się zasadami jasnego przekazu, atrakcyjności, wiarygodności i zwięzłości. Dzięki temu użytkownicy otrzymają informacje o produkcie, dzięki którym w dalszej perspektywie mogą zamienić się w klientów. Pamiętajmy o tym, że tworzymy posty po to, żeby przyciągnąć uwagę, wzbudzić zainteresowanie naszym produktem, a w efekcie wezwać odbiorców do konkretnego działania.

Bądź w stałym kontakcie

Instagram to nie tylko inspiracje, ale również budowanie zainteresowania. Daje możliwość rozbudzania ciekawości na temat danych produktów jeszcze przed ich premierą. Funkcja transmisji live, czy opcja publikacji relacji to świetny chwyt marketingowy, który pozwala organizować namiastkę wydarzeń w świecie online. Dzięki tego typu rozwiązaniom wprowadzenie do oferty nowych produktów może stać się wydarzeniem instagramowym wyczekiwanym przez rzesze odbiorców.

Współcześnie Instagram stał się skutecznym narzędziem sprzedażowym, które pry odpowiednio skomponowanej komunikacji, odpowiedniej oprawie graficznej i umiejętnym wykorzystywaniu funkcjonalności portalu generuje niemałe zyski. Dlatego warto coraz odważniej sięgać po to medium w kontekście działalności e-commerce.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *