Instagram czy tik-tok, to trudny wybór, zwłaszcza jeśli mamy już pomysł na własną markę, ale dopiero zaczynamy i nie mam też tyle czasu, aby poświęcić go na każdy napotkany portal internetowy. Ilu jest na świecie ludzi, tyle teź będzie opinii Instagram czy tik-tok. Jeżeli jednak poważnie myślimy o swojej marce, to warto zrobić małą analizę i przyjrzeć się faktom.
Niełatwy wybór pomiędzy dwoma najpopularniejszymi platformami społecznościowymi
Instagram i tik-tok to obecnie bardzo popularne platformy społecznościowe, które są coraz częściej wykorzystywane przez firmy do kampanii marketingowej danej marki. W zależności od tego, na czym komu najbardziej zależy – oba proponują różne rozwiązania reklamowe. Fakty mówią jednak same za siebie. W starciu Instagram czy tik-tok, to właśnie Instagram wybiera blisko 80% firm, planujących rozpoczęcie kampanii reklamowej w Internecie…
Instagram czy tik-tok – co charakteryzuje te pierwszą platformę?
W Polsce Instagram lokuje się na czwartym miejscu (na świecie ma z kolei szóstą lokatę), wśród najchętniej wybieranych platform społecznościowych. To coraz częściej wybierana przez marketerów platforma, która dzięki coraz nowszym narzędziom, umożliwia wprowadzenie przeróżnych formatów reklamowcy. Dzięki Instagramowi w łatwy sposób możemy stworzyć kampanię reklamową w oparciu o wiek, płeć czy preferencje zakupowe potencjalnych odbiorców. W samej treści reklamowej możemy z kolei umieścić link, który przekieruje użytkowników bezpośrednio do strony naszego sklepu.
Instagram czy tik-tok, czyli postaw na treści w formie wideo
YouTube to obecnie najpopularniejszy kanał w Polsce. Nic dziwnego, że w ślad za nim podąża tik-tok i zyskuje coraz większą ilość użytkowników. Jest niezwykle popularny zwłaszcza wśród ludzi młodych. Ta droga można też najlepiej trafić do tej grupy odbiorców, gdyż jak wiadomo – młodzieży nie interesuje reklama podana w tradycyjnej formie. Za pomocą tik-toka można tworzyć rewelacyjne nagrania wideo i miksować je z wybraną muzyką. Platforma oferuje też szereg innych, przydatnych funkcji, które dodatkowo podnoszą atrakcyjność nagrania. Co więcej, nagrania te można udostępniać np. na Instagramie.
Dlaczego warto korzystać z mediów społecznościowych?
Media społecznościowe to jednak coś więcej niż tylko Instagram czy tik-tok. Z tego typu portali według najnowszych badań korzysta już 50% ludzi na świecie. Nic więc dziwnego, że bardzo ułatwiają one dotarcie do konkretnych odbiorców, co chętnie w swoich kampaniach reklamowych wykorzystują różne firmy.
Instagram czy tik-tok – jak to wygląda w praktyce?
Chociaż wybór instagram czy tik-tok nie należy do najłatwiejszych, warto zastanowić się, do jakich odbiorców chcemy dotrzeć i jak łatwiej będzie nam zareklamować produkt. Nie zawsze bowiem sprawdza się reklamowa tekstowa, czy ładna grafika.