Wiele firm odeszło tradycyjnych sposobów na reklamowanie swoich produktów i usług. Zdecydowana większość decyduje się na marketing w Internecie. Social media są bardzo dobrym sposobem na promocję. A jeśli mowa o social mediach to pierwsze co przychodzi na myśl to Facebook, który jest jednym z najpopularniejszych. Reklama na Facebooku, to bardzo dobry sposób na docieranie z informacją o produktach lub usługach do swoich potencjalnych klientów. To właśnie tam jest ich najwięcej. Czym jest reklama na Facebooku i ile ona kosztuje?
Co to jest reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku to jeden z najpopularniejszych sposobów na promowanie swoich działań w sieci. Metoda ta jest taka popularna głównie dlatego, że bardzo duża ilość osób korzysta właśnie z tego serwisu co jest dobrym sposobem na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Dużym plusem tej formy promocji jest też możliwość dokładnego sprecyzowania swojej grupy docelowej i dopasowania do nich swoich treści. Reklama na Facebooku ma wiele zalet, a należą do nich:
- Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców – tak jak wyżej już zostało to wspomniane, z Facebooka korzysta duża ilość osób przez co można dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w stosunkowo szybkim czasie.
- Poznawanie swoich odbiorców – kolejnym plusem jest poznawanie swoich potencjalnych klientów. Przez to, że publikują oni dużą część swojego życia można poznać ich problemy, oczekiwania, a także pewne wymagania.
- Stosunkowo niski koszt – reklama na Facebooku jest też stosunkowo tania w porównaniu z innymi formami promocji. Co więcej można jej koszt dopasowywać do swoich obecnych możliwości finansowych.
- Efekty widoczne są bardzo szybko
Jak widać reklama na Facebooku jest bardzo dobrym sposobem na prowadzenie działań w sieci.
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku może mieć bardzo różny koszt, a wpływa na niego wiele czynników. Jej dużą zaletą jest fakt, że to klient może ustalić jaki będzie jej koszt. Kwoty te więc mogą się między sobą bardzo różnić. Zaczynają się one nawet od dwóch złotych, a niekiedy sięgają nawet i kilkuset tysięcy. Dla niektórych sposób dopasowania reklamy do budżetu nie jest plusem, ponieważ nie mogą oni jasno określić, ile wyniesie ich to działanie, co sprawi, że nie zostanie to dodane od razu do kosztów jakie ponosi działalność.
Warto wiedzieć, że zwykle profesjonalnie przeprowadzona kampania na Facebooku będzie tańsza niż ta w mediach tradycyjnych, zwykle też ma ona lepsze efekty, aniżeli ta tradycyjna forma promocji. Przed rozpoczęciem reklamowania się na Facebooku, warto ustalić sobie cel do jakiego będzie dążyła reklama na Facebooku. Jeśli przedsiębiorstwo będzie dążyło do uzyskania tysiąca nowych polubień wówczas cena tej reklamy będzie znacznie wyższa niż na przykład w przypadku dwustu bądź trzystu nowych lajków. Co więcej, wiadomym jest, że zupełnie inne cele będzie mała lokalna restauracja, a zupełnie inne duże przedsiębiorstwo. Właśnie dlatego nie jest łatwo określić jaki będzie jej koszt.
Kampanie łączone – Internet i telewizja
Kampanie łączona – Internet i telewizja jak sama jej nazwa wskazuje polega na łączeniu kilku kanałów marketingowych. Celem takiego działania jest zwykle chęć dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. Obecnie najczęściej do promocji wybiera się Internet. Zastąpił on w dużym stopniu zarówno telewizje jak i radio i prasę. Jak wiadomo daje on zdecydowanie więcej możliwości niż te tradycyjne formy promocji.
Natomiast kampanie łączone również mają swoje korzyści i zalety. Jedną z nich jest właśnie możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Zarówno do osób młodszych jak i starszych. Co więcej taki rodzaj kampanii będzie szczególnie opłacalny dla dużych firm, które mają w planach przeprowadzenie dużej akcji marketingowej, jaką może być na przykład wprowadzenie nowego produktu na rynek. Nie sprawdzi się to natomiast dla małych lokalnych firm. Jak widać wszystko trzeba dokładnie dopasować do rodzaju prowadzonej przez siebie działalności. Kampanie łączone mogą jednak przynosić wiele korzyści.