Hotjar w UX, czyli poznaj swoich klientów

Współcześni klienci sklepów online są bardzo wymagający. Dzisiaj nie wystarczy dobra cena, żeby sprzedać w sieci. Użytkownicy oczekują funkcjonalnych i przejrzystych witryn, dlatego strony www e świecie e-commerce muszą być nieustannie optymalizowane pod kątem UX. W tym aspekcie niezwykle użytecznym narzędziem jest Hotjar. Jak działa i po co go właściwie używać? Mamy kilka podpowiedzi, dzięki którym lepiej poznacie swoich klientów.

Zacznijmy od tajemniczego pojęcia UX, czyli user experience. Zagadnienie to skupia w sobie ogół doświadczeń użytkowników, którzy korzystają z naszego sklepu online. Co wchodzi w zakres tych doświadczeń? Warstwa wizualna, komunikacja, nawigacja oraz ewentualne usterki techniczne, które uniemożliwiają sfinalizowanie transakcji. W istocie UX to dziedzina bardzo trudna do zmierzenia, dlatego kluczową rolę odgrywają tutaj narzędzia, które doświadczenia użytkowników pozwolą w jakiś sposób mierzyć. Przydatnym programem może okazać się tutaj Hotjar, który pozwala nakreślić właścicielom sklepów internetowym sposób, w jaki kliencie poruszają się w obrębie witryny.

Jak działa Hotjar?

Hotjar to narzędzie umożliwiające zobrazowanie tego, jak internauci poruszają się po naszym sklepie. Dzięki temu zyskujemy skuteczną metodę analizy, która może w znacznym stopniu ułatwić zarządzanie stroną www. Za sprawą wykorzystania tej technologii możemy zidentyfikować i możliwie szybko wyeliminować wszelkie błędy, które negatywnie wpływają na konwersje. Hotjar proponuje między innymi stworzenie map cieplnych, które pokazują, które elementy cieszyły się największym zainteresowaniem użytkowników, a które nie spotkały się z ich uwagą. Mamy tutaj do dyspozycji click heampas( obrazujące kliknięcia), move heatpams( obrazujące ruch kursora) oraz scroll heatmaps ( obrazujące przewijanie strony). Dzięki tym formatom statystyk uzyskujemy rzetelną wiedzę o tym, jak nasi klienci poruszają się po naszym sklepie.

Ale to nie wszystko! Hotjar to również możliwość korzystania z funkcji nagrywania sesji użytkowników. Podglądanie zachowania internautów podczas przeglądania poszczególnych zakładek to niekończące się źródło wiedzy o tym, jak działają poszczególne funkcjonalności i co powinniśmy zmienić. Hotjar to też nieco bardziej zaawansowane funkcje, takie jak lejki konwersji pozwalające eliminować zjawisko porzucania koszyków oraz formularze wskazujące najczęściej wypełniane pola w obrębie naszej strony www.

Analiza zachowania użytkowników na naszej stronie www to absolutna konieczność we współczesnym świecie e-commerce. Dlatego warto temu zagadnieniu poświęcić nieco czasu i energii, bowiem to skuteczne działanie mające na celu maksymalizowanie ilości transakcji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *