Statystyki pokazują, że zdecydowana większość użytkowników podczas pierwszej wizyty w sklepie internetowym zwykle nie dokonuje zakupów. Ba! Nawet nie dodaje produktów do swojego koszyka. Mowa tutaj o ponad 90% potencjalnych klientów. Brzmi dość przerażająca. Jednak istnieją skuteczne metody dotarcia z przekazem reklamowym do tych osób i zachęcenia ich do kolejnych odwiedzin. Słyszeliście o remarketingu? To działania reklamowe coraz chętniej wybierane przez firmy. Warto w tym celu wykorzystać narzędzia Facebooka. My podpowiadamy jak zrobić to skutecznie! Przeczytaj koniecznie.
Garść podstaw, czyli remarketing w pigułce
Remarketing to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form reklamy dostępnych aktualnie na rynku. Wykorzystywana jest zarówno przez ogromne międzynarodowe marki, jak i niewielkie lokalne biznesy. Remarketing czasami można spotkać pod nazwą reklamy chodzącej za użytkownikiem. Trzeba przyznać, że jest to dość chwytliwe i dobrze dobrane określenie. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do osób, które w przeszłości odwiedziły naszą stronę internetową, jednak nie dokonały zakupu. Co ciekawe, ta „przeszłość” może być dość odległa, ponieważ obejmuje okres nawet kilku miesięcy wstecz. W praktyce wygląda to mniej więcej tak:
1. Użytkownik trafia do sklepu internetowego i przegląda produkty, a w jego przeglądarce zapisują się pliki cookies.
2. Użytkownik opuszcza stronę bez dokonania żadnej konwersji i zostaje zapisany przez algorytm na odpowiedniej liście.
3. Reklamy sklepu i przeglądanych produktów wyświetlają się odbiorcy na innych stronach, które ogląda. Dosłownie chodzą za nim krok w krok.
4. Klient zachęcony powtarzającymi się reklamami, po raz kolejny trafia do sklepu internetowego i tym razem decyduje się na zakup.
Jak wykorzystać remarketing na Facebooku?
Remarketing na Facebooku działa bardzo podobnie do standardowych działań tego typu. Zamysł działania jest dokładnie taki sam, jednak, zamiast emitować reklamy w sieci reklamowej, emituje je tylko i wyłącznie na platformie. Dodatkowo Facebook oferuje nam dwa rodzaje remarketingu – zewnętrzny oraz wewnętrzny. Ten pierwszy skupia się na działaniach prowadzonych na podstawie danych zgromadzonych ze źródeł zewnętrznych na przykład stron www czy baz danych. Ten drugi odnosi się do działań prowadzonych w oparciu o źródła Facebooka. W przypadku remarketingu zewnętrznego na Facebooku niezbędne będzie zaprzyjaźnienie się z narzędziem zwanym Facebook Pixel. Jest to w zasadzie krótki kawałek kodu HTML. Jest on całkowicie darmowy i przeznaczony do zainstalowania na stronie internetowej. Jego zadaniem jest zbieranie informacji o osobach ją odwiedzających, a następnie przekazanie informacji na portal, gdzie tworzone są listy remarketingowe. Dopiero po sformowaniu poszczególnych list będziemy mogli wyświetlić osobom zainteresowanym naszym sklepem czy witryną reklamy na portalu Facebook.
Jakie korzyści przynosi firmie remarketing na Faceboku?
Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że remarketing podąża za użytkownikiem. W dużej mierze jest to prawda i główny powód, dla którego warto skorzystać z tej formy reklamy. Przenosi się to bezpośrednio na zwiększenie wyników sprzedażowych. Korzyści jest jednak wiele więcej, między innymi:
• Wzmocnienie świadomości marki – Dzięki działaniom remarketingowym marka o wiele lepiej zakorzeni się w umysłach odbiorców. Będzie po prostu przez nich kojarzona. Jest to bardzo ważny aspekt.
• Dotarcie do konkretnej grupy docelowej – to rozwiązanie pozwala dotrzeć bezpośrednio do klienta zainteresowanego produktami lub usługami firmy. Nie bez powodu dana osoba pojawiła się na twojej stronie. Wykorzystaj to!
• Wsparcie upsellingu – To zdecydowanie najlepsze narzędzie do zaproponowania kolejnych towarów osobom, które zakupiły w sklepie już jakiś produkt. Najlepszą metodą jest dopasowanie propozycji do poprzedniego zakupu. Na przykład, jeśli jakiś klient zdecydował się na kupno spodni, to może warto wyświetlić mu reklamy paska?
• Możliwość tworzenia i promowania indywidualnych ofert – Jeśli jakiś klient zrezygnował z zakupu, ponieważ odstraszyła go cena, możesz to zmienić. Wystarczy skierować do niego przekaz reklamowy i zaoferować kod rabatowy lub poinformować o nadchodzącej promocji.