Twoja restauracja nie ma jeszcze profilu na Facebooku? Sprawdź, czy powinieneś to zmienić i zobacz, dlaczego Twoi klienci mogą Cię tam szukać.
Sekcje na fanpage restauracji
Na pierwszy rzut oka fanpage restauracji to ściana pełna postów. W rzeczywistości jednak większość klientów wchodzi dziś na fanpage lokalu po to, by sprawdzić inne sekcje, czyli:
- adres i położenie na mapie,
- godziny otwarcia,
- telefon,
- zakres cen,
- opinie,
- adres strony internetowej i mailowy,
- zdjęcia,
- rodzaj oferowanej kuchni,
- popularność, tzn. ilość polubień i oznaczeń,
- menu,
- filmy,
- wydarzenia,
- adresy innych profili (Instagram).
Na każdy z tych elementów przewidziana jest osobna sekcja. Uzupełnij je, a goście będą mieli lepszą orientację w funkcjonowaniu lokalu i łatwiej podejmą decyzję. Zauważ, że większość z tych sekcji na fanpage restauracji musisz uzupełnić tylko raz.
Masz fanpage restauracji? Nie rezygnuj z niego!
Niektóre biznesy rezygnują dziś z prowadzenia profilu firmowego na Facebooku. Pochłania to sporo czasu, a nie przekłada się w wyraźny sposób na sprzedaż. W przypadku restauracji jest inaczej!
Pomyśl, co myślą Twoi klienci, gdy wchodzą na profil, by sprawdzić, czy restauracja jest czynna i widzą zdjęcie ostatniego „dania dnia” sprzed…kilku miesięcy. Nie musisz wymyślać oryginalnych postów i spędzać całych dni na Facebooku, ale połącz Facebook restauracji ze swoim smartfonem, a następnie dbaj o zamieszczanie postów zawsze, gdy pojawia się coś nowego. Jeśli Twoja restauracja serwuje danie dnia, przyjmij regułę, że codziennie po przyjściu do restauracji fotografujesz aktualne menu lub potrawę i wrzucasz do mediów społecznościowych. Klienci nie będą do Ciebie dzwonić, by w kółko pytać o to samo: czy dziś otwarte, jakie jest danie dnia i ile kosztuje.
Co jeszcze umieszczać na fanpage restauracji?
Jeśli nie masz serca do prowadzenia fanpage restauracji, możesz poprzestać na podstawowych elementach. Możesz jednak również potraktować darmowy fanpage jako sposób na reklamę, która jest w internecie przez cały czas i pracuje na sukces restauracji nawet w nocy i w weekendy. Użytkownicy chętnie będą dzielić się praktycznymi i inspirującymi informacjami. Wystarczy nakręcić krótki film pokazujący techniki kulinarne czy przygotowanie potraw, by przykuć ich uwagę. Możesz też odpowiadać na pytania, pokazać Live z wnętrza lokalu lub kuchni, a także konsultować z użytkownikami ceny lub menu. To ostatnie pozwala Ci zyskać darmową grupę focusową i prowadzić szybkie badania rynku.
Reklama na Facebooku? Najpierw musisz mieć fanpage restauracji
Trudno będzie Ci stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku, jeśli Twoja restauracja nie ma własnego profilu. Jeśli ma, masz ułatwione zadanie, bo jako reklamę możesz wykorzystać np. post z fanpage’a, który już i tak cieszy się dużym zainteresowaniem w mediach społecznościowych.
Zaplanuj strategię reklamową z agencją marketingu internetowego lub skorzystaj z licznych narzędzi, jakie daje Ci Facebook: targetowanie reklam pod względem demografii, analiza profilu klientów, różne miejsca i pory, w których możesz umieszczać reklamy.
Ważny element profilu restauracji: Messenger
Jeśli odpowiadasz na wiadomości na fanpage’u Twojej restauracji, to może tam widnieć informacja o tym, jak szybko udzielasz odpowiedzi. Dla wielu osób to także jest test na wiarygodność: użytkownicy najbardziej ufają biznesom, które odpowiadają szybko. Nie musisz sprawdzać Messengera restauracji przez cały czas, ale warto trzymać rękę na pulsie przynajmniej w godzinach otwarcia lokalu.
Rzadko odwiedzasz Facebook i odpowiadasz po wielu tygodniach? Klienci mogą odnieść wrażenie, że lokal jest zamknięty lub że nikt o niego nie dba, a przecież tak wcale nie jest. Jeśli nie masz do tego głowy, skorzystaj z profesjonalnej pomocy w budowaniu swojej obecności w sieci.