W dobie Facebooka i innych popularnych mediów społecznościowych, fora internetowe zeszły na drugi plan. Jednak trudno zaprzeczyć, że w znacznym stopniu ułatwiają one wymianę informacji osobom o wspólnych zainteresowaniach czy poglądach, ale także tym borykającym się z podobnymi problemami i zmartwieniami. Umieszczenie pytania, prośby, komentarza czy luźnej uwagi na forum to dosłownie chwila. A dzięki temu można trafić do grona naprawdę wielu odbiorców. Czy zatem warto założyć własne forum dyskusyjne prowadząc firmę? Jak wygląda proces zakładania forum i czy jest to coś skomplikowanego? W jakim celu można wykorzystać firmowe fora internetowe?
Założenie forum – czy każdy może to zrobić?
Każda osoba, nawet ta zupełnie początkująca w tematyce komputerowej, może pozwolić sobie na stworzenie własnego forum dyskusyjnego. Jest to możliwe dzięki dostępności serwisów oferujących automatyczną instalacje i konfiguracje forum. To zdecydowanie najłatwiejszy sposób, ale jak można łatwo się domyśleć – posiada wiele wad i daje ograniczone możliwości. Jednak jeśli nie mamy zbyt dużego doświadczenia w IT, a zależy nam na profesjonalnym efekcie, to o wiele lepszym rozwiązaniem będzie zdanie się na pomoc specjalistów. Zadbają oni nie tylko o zaprojektowanie forum, ale także jego zabezpieczenie i wykonanie ewentualnych modyfikacji.
Niesamowita moc forów dyskusyjnych
Mimo coraz większej popularności serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy YouTube, fora internetowe w dalszym ciągu cieszą się sporym uznaniem użytkowników. Szacuje się, że w Polsce z tego typu portali korzysta około 8 milionów osób – zarówno kobiet jak i mężczyzn. Daje to dostęp do szerokiego grona odbiorców, a zarazem potencjalnych klientów. Warto wykorzystać ten potencjał w promowaniu swojego biznesu, dbaniu o jego wizerunek i pozytywny odbiór wśród użytkowników internetu.
Własne forum w biznesie
Firmowe forum internetowe może służyć nie tylko do bieżącej komunikacji z klientami, zbierania opinii czy reagowania na zastrzeżenia wobec produktów albo usług, ale także do zacieśniania więzi między kupującymi a marką. Z jego pomocą możemy budować wizerunek ekspertów w swojej dziedzinie, takich którzy dzielą się z konsumentami fachową i przydatną wiedzą. Tym samym zyskamy dobrze poinformowanych i zadowolonych klientów! Pamiętajmy jednak, że musimy się nastawić na działania systematyczne i długofalowe, a nasze wpisy i odpowiedzi muszą zawierać merytoryczne treści, ponieważ tylko wtedy uzyskamy zamierzone efekty. Nieprzemyślany sposób prowadzenia firmowego forum może
przynieść więcej szkód niż pożytku, dlatego należy podejść do tematu profesjonalnie i z wyprzedzeniem przygotować odpowiedni plan.
Forum jest dobre, jeśli planujemy budować silną i rozpoznawalną markę. Jest to trudniejsze niż budowanie społeczności na Facebooku, ale daje znacznie, znacznie lepsze efekty w perspektywie dłuższego czasu.
Decydując się na forum, musimy liczyć się również z tym, że będziemy musieli wydać spory budżet nim osiągniemy sukces.