Budowanie sprzedaży w sieci może odbywać się na wiele sposobów. Jednym z nich jest opinia, która krąży w sieci, na portalach społecznościowych i na witrynach sklepowych. Nawet opinia całkowicie nieznanych nam osób może pomóc w zmianie decyzji zakupowej przez 80 procent internautów, którzy do niej dotarli. Z drugiej strony negatywne opinie mogą pozbawić nas nawet 70 procent potencjalnych odbiorców. Influencerzy odgrywają w takiej grze bardzo dużą rolę. Rzesza oddanych im fanów, osób, które subskrybują ich blogi i kanały jest skłonna do podjęcia decyzji zakupowej pod wpływem ich opinii. To nawet 72 procent osób oglądających regularnie kanał.
Mikro influencerzy osiągają lepsze wyniki
To fakt, że mikro influencerzy osiągają nawet o 60 procent większy współczynnik konwersji niż ich więksi koledzy po fachu. To twórcy, których kanały i blogi śledzi do 10 tys. osób. Twórcy, którzy często są fachowcami w swojej dziedzinie, którzy robią to, co robią z pasją i oddaniem, przykładając wagę, do właściwego contentu na ich kanałach. Oczywiście nie oznacza to braku profesjonalizmu ze strony większych twórców, czy braku ich zaangażowania. Mimo to, osoby śledzące mniejsze kanały są w stanie znacznie częściej reagować na przekazywane im treści. Częściej lajkują, komentują i udostępniają. W praktyce oznacza to, że nawet współpraca z małym twórca może przynieść wielkie korzyści sprzedażowe i to często zdecydowanie niższym kosztem.
Korzyści płynące ze współpracy z influencerem
Decydując się na współpracę z influencerem, można liczyć na takie korzyści jak:
- zwiększenie zaufania i autentyczności
- precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
- wpływ
- wielokanałowość
- niski koszt współpracy w stosunku do wyników
- wiedza branżowa
- zaangażowanie
- viralowość
- możliwość dotarcia do Pokolenia Z
Wiele z tych elementów może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Z drugiej strony influencerzy doskonale budują markę i zaufanie do niej. Są twarzą kampanii reklamowych i wspierają autentyczność marki swoją własną osobą. Oba te czynniki w dużej mierze przekładają się na zdobycie stałych i oddanych klientów, którzy z chęcią również podzielą się swoją opinią z innymi oraz którzy znacznie chętniej sami skorzystają z oferty naszej firmy.
Influencer a SEO
Kampanie influencerów bardzo często zdobywają ogromną ilość viralowych wpisów. Dzięki nim pozycjonowanie jest znacznie łatwiejsze. Zdobycie dodatkowej ilości linków dla własnej strony, odnoszących się oczywiście do kampanii przeprowadzanej przez influencera może więc przynieść znaczne korzyści. Pamiętajmy o tym, że aż 80 procent osób wyszukujących daną frazę wchodzi zaledwie na dwie pierwsze wyświetlone im strony, nie szukając głębiej.
Dzięki dobremu pozycjonowaniu i wysokim wynikom w wyszukiwarkach dodatkowo można zwiększyć współczynniki konwersji, a co za tym idzie, także sprzedaż. Dobrze przeprowadzona kampania lidera opinii jest więc na wagę złota. Musi jednak być konsekwentna i systematyczna, taka, która zachęci do komentowania i udostępniania, która wywoła burzę w sieciach społecznościowych, która po prostu trafi w odpowiedni czas i miejsce.
Warto pamiętać, że influencer marketing wiąże się także z takimi dziedzinami marketingu, jak:
- content marketing
- amplifying internetowy
event marketing
Dobre wykorzystanie także tych elementów w kampanii może również zwiększyć firmowe obroty, przysporzyć klientów, i zwiększyć współczynniki konwersji.
Podsumowanie
Pytając, czy influencer marketing rzeczywiście buduje sprzedaż, musimy odpowiedzieć dwojako. Być może nie ma dokładnego odwzorowania w wynikach sprzedażowych, mimo to w dużym stopniu na nie wpływa. Działając na wielu płaszczyznach, jest w stanie poprawić nie tylko opinię o marce, ale także zbudować dla niej bazę klientów, zbudować twarz, markę i autentyczność. Pomaga w działaniach pozycjonowania i SEO oraz buduje bazę content marketingową.
Czy influencer marketing sprzedaje? Chyba rzeczywiście tak to właśnie jest i to z wielu czasem niezależnych od siebie przyczyn.